مقالات

  • چگونه دندان‌های سفیدی داشته باشیم؟
    چگونه دندان‌های سفیدی داشته باشیم؟

    یک متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه مصرف محصولاتی که حاوی مواد رنگی افزودنی است موجب تغییر رنگ دندان می‌شود، گفت: مصرف بلافاصله لبنیاتی که دارای میزان بالایی کلسیم است مانند پنیر و شیر بعد از مواد غذایی رنگی می‌تواند موجب حفاظت دندان شود. به نقل از آنا،دکتر خدیجه رحمانی درباره راهکارهای سفید و براق نگه‌داشتن دندان، گفت: به افراد توصیه می‌شود بعد از خوردن مواد رنگی مانند چای بلافاصله 30 تا 40 گرم پنیر و یا یک لیوان شیر مصرف کنند زیرا این مواد باعث از بین رفتن اثرات مواد رنگی روی دندان می‌شود.

    2 فروردین 1395
  • چگونه فلوراید دندان را محافظت می کند
    چگونه فلوراید دندان را محافظت می کند

    فلوراید دهان شما را با چند راه مختلف محافظت می­کند. اول، تقویت دندان­ها با کمک با به روند تعمیر مینای دندان، در جاییکه موادی مانند کلسیم برای دندانها می­رسد. علاوه بر این از این مواد معدنی کمک می­کنند تا به مینای دندان شما قوی شوند و از پوسیدگی حفظ شوند.

    25 دی 1395
  • ارتودنسی نامرئی
    ارتودنسی نامرئی

    بسياري از نوجوانان هم از دستگاه‌ هاي بزرگ ارتودنسي که بر روي صورت، چانه و گردن و پشت سرشان تکيه دارند، دل خوشي ندارند و احساس مي ‌کنند در ميان دوستان شان انگشت ‌نما خواهند شد، ولي اين روزها خبرهاي خوشي به گوش مي ‌رسد که شما را از شر برق فلزات در لبخندتان راحت مي ‌کند.

    10 بهمن 1395
  • به سیم کشیدن دندان
    به سیم کشیدن دندان

    دستگاه‌های ارتودنسی دندان در موارد متعددی تجویز می‌شوند. به‌رغم ظاهر ساده، نقش آن‌ها در درمان بسیار مهم و جدی است، به طوری که در برخی از بیماران استفاده مناسب از این وسایل به قیمت دور شدن از درمان‌های پیچیده‌ای مثل جراحی فک است.

    25 بهمن 1395